Shoot 'Em Up

image9


Genre:
Drama/Thriller

"Smith" sitter på en bänk när en gravid kvinna springer förbi med en man hack i hälarna. I mannens hand finns en pistol. Smith kan inte låta bli att hjälpa kvinnan i nöd och hamnar i ett otäckt drama med en bebis i hans hand. Vem vill åt bebisen? Smith gör allt för att beskydda ungen och hamnar i den ena skottlossningen efter den andra...


Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna filmen. För det första så förstår jag inte vad ordet drama gör i genren? Detta är en renodlad actionfilm med lite inslag av humor (om det sen är meningen att vara roligt kunde jag inte komma underfund med!). Det är pang pang pang från första sekund där "bovarna" är fruktansvärt dåliga skyttar. Clive Owen som spelar denna Smith får verkligen spela en hjälteroll, men det räcker inte! Jag skulle kunna sova igenom halva filmen och fortfarande förstå vad som händer utan problem.  Detta med bara "pang pang" är inte direkt nått för mig utan jag kräver lite mer handling och lite mer känsla.
Trots allt ger jag den hela två st, kanske mest för att det var den perfekta filmen för tillfället när vi behövde en väldigt lättsedd film (vi var trötta!). Men jag tvivlar på att den hade fått 2 st om jag hade varit lite piggare och mer på hugget.

Betyg: smiley  smiley

Kommentarer
Postat av: Rain

Jag tycker den är värd mer än 2 gubbar. Du gjorde inte värdig betydsättning ;)

2007-12-25 @ 11:32:47
URL: http://ibbekim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0