Pengar

Aftonbladet tillhör den sidan jag läser igenom ett antal ggr varje dag. Jag har aldrig tidigare bloggat om någon artikel men nu har jag tråkigt och är bara tvungen :

Nyheten handlar om Eli som hittade 140 000 amerikanska dollar på vägen, och ärlig som han är så gick han till polisen och lämnade in pengarna.... Och ärligheten "lönar sig" (som de skrev!?) för själv fick han 2000 dollar i hittelön.... 2000 dollar istället för 140 000 !!!

Om jag hade hittat dom pengarna hade jag aldrig i livet lämnat in dom! Ärligt eller inte, men jag är verkligen inte rik och att hitta en sån summa på gatan, så måste det bara vara meningen! Eller hur?   Sen att tycka att det lönade sig att vara ärlig och få 2000 dollar är ruttet. det är ju inte ens en månadslön för många. Nej sjutton lägg lite pengar på gatan och låt mig  hitta dom. Gud va mycket fint jag skulle kunna göra i min lägenhet!! hihi ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0