Winter Sonata

Vi har nu sett klart den koreanska serien Winter Sonata.

image145  Winter Sonatas huvudpersoner är Yujin, Joon-Sang (Min Hyung) Sang Hyuk och Che-lin.
I seriens början går dessa (+ två till som har en stor del i serien) i högstadiet. Joon-Sang kommer flyttandes till den lilla orten för att leta reda på sin pappa. Han tror att han har samma pappa som Sang-Hyuk har. Joon-Sang och Yujin kommer varandra väldigt nära och blir kära. Tills tragedin är ett faktum, Joon-Sang får reda på att hans pappa inte alls är den han trodde (Sang-Hyuks) utan att han har samma pappa som den han älskar, Yujin.  I hans desperation blir han påkörd av en bil och dör.

Serien hoppar 10 år. Yujin och Sang-Hyuk har blivit ett par. Yujin bor tillsammans med vänninnan Jin-Suk och Sangg-Hyuk bor med Jin-Suks pojkvän och deras gamla skolkamrat Yong-Kuk. Yujin arbetar på ett sorts designföretag. Yujin och Sang-Hyuk ska förlova sig och ha ett tillställese där dom firar denna händelse. Men Yujin dyker aldrig upp!   Istället har hon fått syn på en person som är så lik den döde Joon-Sang att hon i timmar har försökt hitta åt den personen igen. 

image142
Che-lin,  Sang-Hyuk,  Joon-Sang  ,  Yujin  


Nästa dag ska Yujin börja på ett nytt projekt, hon ska designa stället uppe i en skidbacke, och ska jobba tillsammans med en kille som heter Min-Hyung. När hon ska träffa han för första gången får hon sitt livs chock. Min-Hyung ser exakt likadan ut som Joon-Sang. Men denna kille påstimage144år sig heta Min-Hyung och han är från USA, varför han kom till Korea och började arbeta är för att hans nuvarande flickvän Che-lin har startat ett klädföretag i seuol.  

Veckorna tillsammans med Min-Hyung går.  Min-Hyung får känslor för Yujin, och eftersom Joon-Sang är den första och enda personen som Yujin älskat så är hans känslor redan besvarade. Yujin bryter därför upp med Sang-Hyuk som därmed hamnar på sjukhus och är väldigt illa däran. Yujin får dåligt samvete och går därför tillbaka till Sang-Hyuk, och lämnar en lessen Min-Hyung efter sig.  

Tiden går.  Min-Hyungs mamma kommer på besök och råkar säga något som gör att Min-Hyung börjar tro att han faktiskt är Joon-Sang. En forskning om hans förflutna börjar och tillslut visar det sig att han faktiskt är Joon-Sang. Efter bilolyckan led han av minnesförlust och hans mamma talade med doktorer som gjorde så att han aldrig skulle komma ihåg sitt förflutna... 

När Yujin får veta att han verkligen är Joo-sang lämnar hon återigen Sang-Hyuk och går tillbaka till sitt livs kärlek.

Men jakten på pappan har börjat igen och efter ett tag får Joon-Sang reda på det som han hade flytt från i unga dar. Han och Yujin är halvsyskon!   Han gör slut, utan att förklara varför, samtidigt som han får veta att han har en sjukdom som gör att han måste opereras och det är allvarligt.

När Yujin får veta att de har samma pappa bestämmer hon sig för att åka till Paris för att plugga.

image143Under den tiden visar det sig att pappan till Joon-Sang trots allt inte är samma som Yujins. Joon-Sangs mamma har ljugit. Joon-Sang som måste operera sig bestämmer sig iaf för att inte säga något till Yujin, eftersom operationen kan misslyckas och han kan dö så vill han itne utsätta henne för en till förlust.

Yujin får veta att de inte har samma pappa just innan hon ska åka till Paris, men bestämmer sig för att inte leta upp
honom.

3 år senare kommer hon hem, och av en slump så träffar hon på Joon-Sang i ett hus som hon har designat och Joon-Sang byggt.  
Joon-sang har blivit blind !!   Yujin smeker hans hår och kysser honom....   



The end



Jag älskade denna serie. Så sorglig men samtidigt så mycket kärlek i den.  den kunde ha kortats ner ett par avsnitt men jag kommer sakna att se dessa personer !!! :)

My memories

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0