Fiskedag i Svansele

I söndags hade Torbjörn anordnat en middag för alla Svanselebor. Han hade släppt ner ca 30 rödingar (eller va de nu va för fisk?) i det vi (eller iaf jag) kallar ankdammen som ligger just intill vårt hus. Torbjörn hade med sig potatis, lök och grönsaker och sen fick alla svanselebor fiska upp fisken från dammen och lägga den på grillen. Mumsigt värre! Nygrillad firre är inte illa! :)   det var riktigt mysigt och kul att se alla svanselebor samlas igen. Så många som man inte sett på länge, sen man var typ jätteliten!  Gud vad ja älskar denna by!! 

Folk äter och vissa fiskar


Stekbordet



Mårten fick napp!



Nu börjar mitt schema äntligen lugna ner sig lite... Är ju bara tre veckor kvar på schemat så... :S   Skönt att få det lite lugnt, men jag behöver ju pengarna så jag hoppas jag får fortsätta där iallafall! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0