Blötsnö

Okej, snö i all ära (snö ska det vara på vintern!!!).... Men blötsnö!!!  Varför finns det?? Kom igen, vart är våra minusgrader som vi hade för nån dag sen!!??

Det har snöat hela natten, snöar fortfarande... Har garanterat kommit mer än 2 dm och det är inte alltid nått att hurra över en lördag. Jovisst är det plogat (på vissa ställen) men dom där jävla plogkanterna som hamnar överallt är ju livsfarliga! Det är bara o ta fart, hålla i sig och hoppas att det går! 

I morse hade jag en halvmeter plogkant bakom min bil.... int fan hade jag tid o skotta bort den då heller, ja va redan lite halvsen!  Men över kom jag....

Så nu när ja kom hem från jobbet har jag skottat parkeringen och utanför vår dörr.... Blötsnö är fan de tyngsta som finns!!!




(hade gärna bjudit på en bild, men eftersom min mobil är inne på lagning så kommer det bli ont om bilder nu ett tag!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0