Guldkompassen

Igår såg vi filmen Guldkompassen med bl.a Nicole Kidman.

image109Det handlar om en värld där alla lever med en demon vid dess sida (inte demon i ont syfte). Dessa demoner är alltid något slags djur. Det finns "gobblers" som kidnappar barn och utsätter dom för en seperationsprocess (alltså de separerar barnen från dess demon) med orden om att barnen ska växa upp. En flicka på en internatskola får en dag erbjudandet av en kvinna att följa med till nordpolen. De visar sig dock att denna kvinnan inte är riktigt den hon utgett sig för att vara. Flickan, ett zigenargäng och en isbjörn ger sig ut för att rädda de kidnappade barnen som finns ute på svalbard...

Grymt bra film! Jag satt som förtrollad hela vägen igenom. Jag finner faktiskt inga ord för denna film utan ja säger bara att ni måste se den! Den passar för alla!








(fattar ni hur svårt det var att lyckas skriva handlingen?! haha. Jag utelämnade en del om "stoft" och om själva guldkompassen.... Men ja, det får ni se själva! ;) )

Kommentarer
Postat av: Eden

Ta dig gärna en titt in på min blogg :)

2008-02-26 @ 17:49:29
URL: http://edenslustgard.blogg.se
Postat av: Linda

Det är därför du ska flytta hit, då får du sköta hund så mycket du vill!! :D

2008-02-26 @ 22:05:39
Postat av: Joel

hihi, joo jag ha svara i min blogg tænkte att då kan du se va du ha skrive førr om du skulle ha glømt:D så smart ær jag;)
Mm, till sista maj tror jag blir bra, då ære ju sommar nær man kommer hem:) mm synd ni ær pank, mamma ville jag skulle komma hem øver påsk men jag tror inte jag ska det, skulle nog vilja stanna hemma førevigt då!;P

2008-02-28 @ 16:58:24
URL: http://guralf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0