Piga!?

Träffade på största kärringen idag!
En tant jag går hos har bott i en sorts övernattningslägenhet två dagar pga renovering. Iaf så kommer jag dit och ska hjälpa henne att flytta upp till sin lägenhet igen. Vi väntar på tanten som är husvärd. Hon kommer ner och börjar snällt fråga tanten om hon är klar och lite andra frågor. Sedan tittar hon lite runtom och ger mig en blick och säger "Har du städat noga här image80nu?"  Jag tittar lite frågande på henne. Hon vänder sig om, tittar mot toaletten och fortsätter "och jag hoppas att du har städat toan noga". Jag säger att jag just har kommit dit så jag har inte gjort nått och hon ser helt chockad ut och pekar lite arg på lappen som sitter på en anslagstavla "Det står ju här vad som ska göras!!"  jag är bara helt tyst och tänker jävla kärring. Jag är hemtjänst, inte nån jävla piga, jag tycker inte det är mitt ansvar att städa deras övernattningslägenhet!? "Ja ... kommer komma ner och kolla så det ser bra ut, det hoppas ja verkligen annars får du göra om! Och hon är petig kan ja säga!! "  Så fortsätter hon och kolla på tanten och sedan på mig och säger "Jaha har inte .... fått duscha när hon har varit här nere!?"  Jag blir helt chockad över hennes sätt och får inte fram ett ord utan står bara som en idiot. (Hur fan ska ja kunna duscha henne utan någon duschstol, handtag, schampo osv!?)


iallafall så går vi till slut upp till lägenheten och väl uppe frågar .... vart hennes tidningar är så jag ska just gå och leta image81på det stället jag vet att dom ligger på när kärringen ställer sig mitt framför och börjar slita i min jacka som ligger ovanpå tidningarna. "jag ser massa här under, måste vara här, under din jacka" och kastar min jacka PÅ GOLVET!  jag börjar bli mer o mer arg och säger åt henne att "jag kan fixa det där" men hon fortsätter och rota runt i tidningarna utan att komma fram till om det är dagens eller inte. Jag tar av henne tidningarna och lägger fram de nya till ....  .    Kärringen kastar de andra rakt på golvet och säger till mig "Dom där får du ta och kasta!"  Jag bara nickar....



Vemfan tror hon att hon är!? Jävla kärring, jag är ingen piga. Men precis så kändes det. Som en liten piga som inte var värd ett öre. Som hon gick på och gav mig order om saker som jag redan vet att jag ska göra, te.x "bra då får du gå upp och ge henne mat...."   Som att jag inte vet det. Att ge ... mat tillhör mitt jobb men inte att städa deras övernattningslägenhet eller att ta ordet om att kasta tidningar från en som beter sig som en överklasskärring. Nej fy fan va arg jag blir på sånna människor! Helt sjukt arg!  Fattar inte hur folk kan bete sig sådär!?

image83
 Sjukt arg blöt katt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0