beslut...

Idag är det matlagardag igen. Så jag har lite matlådor de kommande dagarna.... Det är lite drygt att behöva laga så mycket mat så ofta! Eftersom vi inte har någon frys att förvara matlådorna i så gör jag max för två dar oxå... Annars blir det lite väl tråkigt att äta samma mat fler än 2 dagar i rad ;)
Så nu är det den vanliga "kyckling o ris grytan" . Som jag för övrigt inte får kalla gryta för Ibbe eftersom det inte är en gryta (ingen sås alltså!). Han vill kalla det wok, men de tycker jag är fel :P Gryta låter bättre ;)  Så jag har själv döpt den till Jannices gryta så får han säga vad han vill :)

Ikväll ska ja försöka kolla upp lite olika utbildningar oxå. vet inte riktigt vad jag vill läsa än, men har iaf ganska klart för mig åt vilket håll det lutar åtminstone. Det stora beslutet ligger på bostadsort! Så många plus o minus åt båda hållen! :/  Svåra beslut är aldrig lätt att ta....  Vet iofs vad som kanske vore det bästa, men jag vill ju egentligen få flytta :(   saknar alla där hemma!!!! :´(   Fast två år hit eller dit? det är ju inte en evighet iallafall! Och att flytta hem, det kommer jag med 100% säkerhet att göra! Så om inte nu, så blir det om två år... Vad svååååårt!!!
Ska försöka sätta mig och göra en plus och minus lista sen oxå. Kanske reder ut saker o ting lite bättre?

Nej åter till min matlagning, riset börjar vara klart så nu är det bara kryddningen kvar :)

Dagens koreanska ord (med "svensk" stavning):  yäppoda = fin   

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är välkomna hem...

2008-01-24 @ 18:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0