"på andra sidan"

När klockan var 07.51 och jag stod och väntade på tunnelbanan ringde chefen och sa att jag ska jobba i Hökarängen idag. Jag är egentligen stationerad i Farsta, men idag hade Hökis folk som va sjuka och därför fick jag rycka in. Först blev jag lite arg, jag vill ju gå till mina!  Men väl framme i Hökis insåg jag fördelarna... Eftersom jag endast träffat ett fåtal av brukarna på denna sida så blev min "lista" mycket bra! Sitter och njuter av att slippa stressa och att ha fått äta min lunch i lugn och ro! Tänk o ha det såhär varje dag? :)

Lyssnade på Rix morgonzoo i morse och hann med att höra Gerts fredagsfräckis, den gick något sånt här:


En man ska åka taxi och går fram till en första taxin i kön. "Hej jag ska till flygplatsen, jag har inga pengar men du får en avsugning" Taxichauffören kastar ut mannen, och mannen går vidare till bilen bakom. Han säger samma sak igen och får nekande svar. Han går från bil till bil tills han kommer fram till den sista i kön. Han säger "Kör mig till flygplatsen och du får 1000 kr" Taxichauffören säger glatt åt honom att hoppa in och de kör förbi de andra taxibilarna, med mannen glatt vinkandes i baksätet...



hahahahaha. Ja tyckte den va bra iaf :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0