Tant och hennes hund...

Igår hände en lite... vad ska man kalla det? olustig sak? fick iaf mig att höja ögonbryna och rynka lite med pannan...

image66Jag hade just handlat klart och satte mig på en bänk just innanför dörren för att vänta på M som skulle komma och hämta mig. Efter en liten stund kom denna pygmetant (max 150 cm lång!) med hennes lilla guldfärgade valp. Såg ut att vara nått golden retriever aktigt...
Iaf så såg jag henne hela vägen. Hunden hängde i hennes jacka och bet och slet, Hon gormade och smålade på hunden medans hon gick fram till bänken jag satt på. Hon knöt fast hunden samtidigt som hon fortsatte gorma på den. Inte så att hon skrek, men med väldigt bestämd röst sa hon samma sak i ungefär 3 minuter "Nu uppför du dig" , "Stanna kvar här, "sluta nu" & "bete dig" var de ord hon använde mest...  Sen började hon traska därifrån!! Valpen började skälla efter henne och gick fram så långt kopplet räckte, och så långt kopplet räckte var precis rakt framför mig, ÖVER mina kassar! Tanten vände tillbaka satte hunden och fortsatte med samma ramsa till hunden. Sen kollade hon surt på mig och sa "Nu ignorerar du hunden! Det är en valp! han ska lära sig!!!"  Jag lite förvånat stammade bara "jaaa" och sen gick hon igen....  Samma visa igen... valpen sprang fram så långt kopplet räckte och välte ikull min ena kasse. Tanten fortsatte rakt fram utan att se tillbaka. Valpen började då tugga på mina händer och försökte hoppa upp i mitt knä... Lätt att ignorera den då!?!  Jag försökte lite tafatt fösa undan hunden, men den ville ju inte vara ensam så han fortsatte att hoppa på mig...  Så då tog jag mina kassar och gick därifrån istället....

Ja så kan det gå. Men valpen var väll ca 12 veckor gammal och jag tyckte att det var himla fräckt av tanten att inte knyta hunden kortare. Och att lämna en 12 veckors valp där? Tänk om jag hade tagit med mig hunden ut? Ingen hade märkt nå för alla verkade tro att det var min hund. Såg allt hur de kollade efter mig när jag lämnade "min" hund alldelens ensam....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars lilla valp...den är för liten för att man ska kunna ställa såna krav på den. Vissa människor ska inte ha hund...

2008-01-18 @ 18:21:41
Postat av: Jim

Men Jannice... Bra lämna din nya, lilla, söta, oskyldiga valp så där va? ;P

2008-01-20 @ 11:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0