Film & mat

Vi var på Kriti och åt födelsedagsmiddag. Det var mysigt, men maten var inte lika bra som jag hade förväntat mig och som jag kommer ihåg så det var lite av en besvikelse! :/

När vi kom hem såg vi filmen "A mighty heart" . Helt okej film. Ruggig när man tänker på att den är sann, men tyvärr så är världen formad på det sättet! :S  Blev lite jobbigt med alla konstiga muslimska namn som var svåra att hålla isär men annars riktigt bra regisserad. Bara en sak jag störde mig på! Jolies hår!!! Snälla var hon tvungen att ha samma håruppsättning genom hela filmen? Och på alla återblickar sen förr i tiden och t.o.m på hennes bröllop var det precis samma håruppsättning... fatta vad konstiga saker som stör mig? hahaha...



Vi har även sett två filmer till under de senaste dagarna och de filmer vi sett är :
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    image162
och                            image163



Båda två riktigt bra filmer!  death sentence rekommenderar jag alla att se!  Riktigt rysarfilm som får en att sitta med gåshud hela filmen. Inte för att man är rädd utan för att man mer är förbannad och ledsen för det som händer. Ett klokt råd, ta inte saken i egna händer när det handlar om människoliv!

Lucky You är bra om man är ett pokerfreak, vilket jag kanske inte riktigt är. Men trots allt så tyckte jag att filmen var bra och det fick mig att bli sugen på att spela poker igen haha. Det är en film helt rätt i sin tid i detta pokermaniska land. Drew Barrymore är alltid bra och höjer nivån på filmen rejält bara genom att medverka.  En väldigt "fin" film!





Till sist; Linda ha så trevligt i Turkiet!! :)



                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0