Jobb & film

Hejsvejs!

Idag ska jag och Ibbe på stan och shoppa "finkläder". Älskling har fått jobb! :) Grattis! :D
Jobbet är på phonehouse, och där måste de ju klä sig lite "finare" och sånna kläder har ju inte Ibbe, så det är bara att fara ut o shoppa! ;)   Han ska iväg till Piteå hela nästa vecka för utbildning. Vad tomt det kommer vara här hemma!!!  Han ska få bo på hotell, lyxigt! ;)    Tur ja börjar jobba till veckan oxå så ja har nått att göra! :)



Vi har sett två filmer sen sist


Leo - En svensk drama film.  Filmen börjar jättebra! den är dramatisk, sorglig och man riktigt känner med huvudpersonen. Men det varar inte speciellt länge... Filmen börjar spåra ut och slutet är bara sjukt... Alltså detta skulle nog kunna vara en riktigt bra film egentligen, om det inte vore för att den är svensk....  Hur de sköter kamerorna i svenska filmer fattar jag inte, konstiga klipp och vinklar som stör mig + att det känns aldrig ritkigt trovärdigt när svenskar agerar. det känns verkligen som att det är "på film" ...   Mja, filmen va ingen höjdare men jag är glad att jag har sett den.


You kill me  - Handlar om en alkoholiserad mördare från polska "maffian" - Frank. En kväll har han i uppdrag att döda Mr O'Leary men olyckligtvis så somnar han i bilen i väntan på att O'Leary ska anlända. Resten av den polska gruppen blir inte speciellt glada och skickar iväg Frank till San Fransisco där han ska börja gå på AA-möten. Han träffar en kvinna som han blir förälskad i. Frank är hela tiden ärlig om sitt yrke - mördare, både för sin nya flickvän och för hela gruppen på AA-mötena.... 
Skittråkig film! Usch! De små försökern till att vara roliga var bara patetiska.  Bland de sämsta filmerna ja sett! Somnade i slutet oxå, så hur den slutade har ja ingen aning om :P




I kväll blir det schlager för hela slanten tillsammans med Linda & Roger, och imorgon blir det en heldag i Svansele med grillning och utevistelse. Så härligt! :)


puss


Kommentarer
Postat av: Lillebror

Du, jag kommer inte ha så mycke pengar kvar efter jag køpt tv och soffa :P haha

Niice med schlager:) jag hejjar på Norge, deras låt ær riktigt bra faktiskt! går typ på radio hela tiden hær, riktigt hærlig :) HEJJA NORGE! :D

2008-05-24 @ 12:32:33
URL: http://guralf.blogg.se
Postat av: Lillebror

Ahhh, nice att han fått jobb:) hælsa han grattis från mig:)

førresten, va ønska du dig i fødelsedagspresent? alla mina idèer har spruckit:P

2008-05-24 @ 12:33:55
URL: http://guralf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0