Massa film & målning

Då man är hemma såhär och inte behöver gå och lägga sig 22 på kvällen så hinner man med en hel del filmtittande efter en cs-kväll.
Vet inte hur många filmer vi avverkat sedan vi flyttade hit! ;) men de som vi sett nu de senaste dagarna är iaf:

Transformers - Jag trodde denna filmen skulle vara kass, då alla recensioner och nästan alla (förutom mamma o Joel) jag pratat med tyckte den va dålig. Men åhh, jag älskade filmen! Det var så himla skön kombination av humor, romantik och action. Mycket sevärd film som jag tror många missar bara pga de dåliga recensionerna, vilket ja tycker är synd. Denna film kommer hamna på listan över "100 filmer att se innan du dör" imo.



Eastern Promise - Denna handlar om ryska maffian... typ. En ung rysk flicka kommer in till sjukhus, höggravid och blödande. Flickan dör men barnet överlever , en kvinna som jobbar på sjukhuset vill hitta flickans familj, men ingen tycks veta vem flickan är. Hon hittar en dagbok i flickans tillhörigheter och ber en rysk man översätta den. I den döljs både det ena och det andra.
Ehh, alltså den här filmen va inte alls bra! usch o blä. se den inte!!!




Bee Movie - En vanlig hederlig tecknad film är aldrig helt fel! ;) Men tyvärr så var denna bland de sämre. Den hade ett väldigt fint budskap, som är till för små barn - att bin behövs, annars dör blommor och växter osv. Det kändes mer som en moralpredikan om att inte ha ihjäl mindre djur än en gullig film, tyvärr.... Så, denna var en besvikelse tyvärr...





Rambo - Detta är en av de filmerna som jag inte hade höga förväntningar på. Ibbe har tjatat och tjatat på mig om att se denna film, och jag har stenvägrat. Sen idag blev det Rambo trots allt. Jag har ju faktiskt sett de andra filmerna så jag har ju lite koll på vad som borde hända ;) Filmen var faktiskt över förväntan mycket bra. Handlingen är ju inte nått speciellt kanske, men en massa pang pang och en massa effekter med blod som sprutar, armar och ben som flyger ... Ja som en äkta Rambo film ska vara . Man kan inte förvänta sig något nytt utan den påminner om de gamla filmerna :)


********************************


Vi har även målat hallen klart nu. Trappuppgången har vi inte gett oss in på utan vi får se vilken dar vi tar det, men huvusaken är att hallen är klar så pappa kan sätta upp hatthyllan åt oss så vi har nånstans att börja hänga våra jackor ;)  Ska börja med golvet här nån dag oxå, men orken tog slut haha ;)



puss

Kommentarer
Postat av: Marcus

Hej!
Vill du vara med och tävla om ett Biokort värde: 100 kr så ska du gå in på min hemsida www.musiknytt.blogg.se

2008-05-22 @ 20:43:11
URL: http://musiknytt.blogg.se
Postat av: Lillebror

Jaa, sa ju att Transformers var helt okej!:D bara omøjligt att få folk å se den før alla ær så skeptiska innan:)

Sluta vara LAT! :D

2008-05-23 @ 15:06:14
URL: http://guralf.blogg.se
Postat av: Lillebror igen

Joo veeersta fotbollsproffset.. njae, spelar i div.2 så :)

Njae, var polackerna som hade læmnat rækor dær och vi drog ur frysen så det inte skulle gå så mycke strøm! hihi :D

Jadu, jag ær ju ledig fram till 27juni eller nær d nu va så, nær som helst:) kanske inte tors,fre,lør eller søn nær ja ha komme hem.. vill hinna bo i lægenheten lite innan så ja mærk va ja behøv:)

2008-05-23 @ 15:08:41
URL: http://guralf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0