Middag och film

Goddagens

Idag har Ibbe varit duktig o tvättat. Han bokade tvättid kl 7(!!) på morgonen, så då fick han straffet att tvätta själv! Tror ni att ja vill kliva upp 7 på en lördagmorgon? :) Men nu är allt klart iaf så det ska bara in i skåpen nu.

Igår åt vi en suupergod middag! Egentligen var det tänkt att vi skulle äta den ikväll, men så kom vi på att Ibbe har cup ikväll så om vi vill sitta och njuta av den goda middagen så var det  bäst att äta den på fredagen då vi inte skulle behöva stressa :)
Middagen var: Fläskfilé med quinoa, morotstzatziki & sallad .

image169
Visst ser det gott ut?


Quinoan kokade vi i grönsaksbuljong och det blev supergod smak på den då! Jag har alltid försökt att krydda quinoan med olika kryddor men aldrig lyckats.
Allt blev underbart gott och jag åt tills ja va alldelens proppmätt!  mums!


På kvällen blev det en film;  Untraceable.  Som handlade om en datahacker från FBI som kommer över en sida på internet som heter killwithme . Sidan sänder liveinspelning där en människa har blivit tillfångatagen och satt i en sorts "fälla" och ju fler som besöker sidan, desto fortare dör personen på liveinspelningen. Självklart ökar antalet besökae på sidan helt galet snabbt så offren dör allt snabbare.... 


Filmen var stundvis riktigt skrämmande, men inte så att den kunde få mig att sitta som fastklistrad. Det var nått som fattades, men helt klart en sevärd film!

Kommentarer
Postat av: Malin :)

mmmmm mumsigt värre då:) Riktiga kockar!!! Fan nu känns de som jag är i norrland.... Det har SNÖAT och blåst och regnat heela dan...... Jättekul då.. Jajja, berätta jag att jag fick jobbet!!?:) Såååå skönt!!! Och nu är både praktiska och teoretiska SAFE provet gjort!! ar nog den värsta tentan jag varit med om alltså!
Kramar

2008-05-17 @ 14:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0