Tidningen nRespons = skumt! **

Jag kommer inte åka till Arjeplog för det här jobbet på nRespons.
Var på arbetsförmedlingen idag och rådgjorde. Saken är den att när jag pratade med denna kille andra gången så fick jag helt annorlunda svar + att han blev väldigt otrevlig när jag tyckte det var långt att köra till arjeplog och började ifrågasätta vissa saker.

Af tyckte även dom att jobbet lät skumt och tyckte inte jag skulle åka upp till arjeplog, så därav har jag  bestämt mig för att inte göra det.

Det roliga är att killen har samma namn som den som lurade på Jimmy jobbet som dammsugförsäljare, som lovade massor och i slutändan inte gjorde nått av det som sas. Slump eller är det samma kille?

Fredrik, som killen heter har ett telefonnummer som går till: Ingeborg Kristi Stenmalm i Vaxholm. Killen pratar en bred norrlänska dock... skumt?


*Jag googlar runt, och hittar ca 7 till jobb som är samma som det jag nu sökte i olika kommuner i Sverige. Finns bl.a ett jobb i Norsjö kommun... Norsjö kommun!!??  Man ska göra 16 besök/vecka. Jobbet i Norsjö kommer inte kunna fortsätta mer än en månad = då kommer man inte få ut sin milersättning som man är lovad, och inte heller någon telefonersättning (om du inte säljer för mer än 100 k ) ....   Alla har samma kontaktperson, Fredrik Viklund. Jag skulle nog avråda alla från att söka detta jobb. Det luktar skumt, långa vägar!

** http://ganskalagom.blogspot.com/2008/10/att-ha-huvudet-p-skaft.html

http://bruceboxleitner.blogspot.com/2006/09/en-vinglig-resa-del-1.html

http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=25709

*** Ju  mer ja läser desto mer chockad blir jag!  Måste maila detta till af, sånna här arbeten borde inte få finnas på deras platsbank. Tydligen har nRespons gått i konkurs 3 ggr oxå. bra jobbat!

**** Det finns för mycket för att ja ska orka lägga ut allt här. Artiklar, tidningsreportage, tv-nyheter, forumtrådar, blogginlägg, alla med samma budskap = bluffföretag.

Tacka vet jag google !!!



Kommentarer
Postat av: N

Men shit :OO att dom ens kan fortsätta? Ingen som anmält dessa?!

2008-11-04 @ 17:49:17
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Bombo

Åh bra att du grävde djupare Eta! Din instinkt var väldigt bra :) Miss you!

2008-11-04 @ 19:41:55
Postat av: lillebror

jag tror faktiskt dom är med på nån blacklist !! handels blacklist eller nått!

2008-11-05 @ 11:58:33
Postat av: Ganska lagom

Jättebra att du googlade - och jag med. Kan tänka mig att många luras in där och sen är de fast och får vara ansiktet utåt till det där företaget. Hemskt att de ska få hålla på.

Lycka till med vidare jobbsökning! =)

2008-11-06 @ 09:57:21
URL: http://ganskalagom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0