Blondinbella och päls...

Fick nyss en riktigt trevlig kommentar av "Bann" som skrev såhär:

"Du borde sluta pracka på folk dina åsikter om päls! Vissa är emot, andra är för, du behöver inte bomba dem som är för. Okej?"

Det grundar sig på att blondinbella i sin blogg har lagt upp väldigt vackra bilder på sin nya kaninpälsjacka.... SUPERFIIN!




I ett inlägg ovanför poserar hon även med en annan päls + ett annat inlägg så skriver hon hur fula fjortisarna är, hur konstigt dom klär sig, hur fula skor dom har och att dom har fula "småstadsfrillor" (för själv gillar hon bara bakåtslickat......^^ )  . Iaf så fick det iaf min bägare att rinna över. Ärligt talat så har ja nästan tyckt om denna tjej, ja tyckte hon verkade rätt vettig ibland, lite dumma inlägg nån gång, men inte så jävla pantat som dessa....  Lilla tjejen med dubbelmoral så de bara skriker om det, hon fördömer och kritiserar allt på ett sätt som bara blir för mycket. Visst, alla har åsikter, men är man (som hon nu ska vara?) ett föredöme för unga tjejer så får man kanske tänka sig för ibland!

Och detta med päls kan jag för mitt liv inte förstå hur nån kan gilla!?  Jag vet lixom inte om ja ska skratta eller gråta?
Är man så blond att man tror att de små kaninerna (djuren) får ett värdigt slut på livet innan de slutligen tar pälsen och gör jackan? Antagligen så måste man tro på det, för vem fan köper en päls när man ser det djurplågeri som ligger bakom? I min värld är det helt ofattbart!  Men nej lilla blondinbella, fortsätt leva din dröm så lever jag i verkligheten.





Kommentarer
Postat av: Dolly

Läste din kommentar hos "blondie" och fick ett stort leende på läpparna. You go! :)

2008-10-04 @ 23:24:49
URL: http://pikkadollen.devote.se
Postat av: cammie

Tittar in, kikar och vinkar lite Godnatt =) vill spy på bella!

2008-10-05 @ 02:11:28
URL: http://silverkiss.blogg.se/
Postat av: alexandra

jag tycker faktiskt det är helt okej med päls, har ingen men alltså jag tänker så att köper inte jag den kommer ändå någon annan köpa den så varför inte köpa den själv om man gillar den? :)

2008-10-05 @ 05:56:51
URL: http://alexandradr.blogg.se/
Postat av: Sara

jaja, jag gillar päls men skulle aldrig själv bära en tror jag. Men alla får väl bära den man vill? ;)

2008-10-05 @ 16:07:40
URL: http://sarassplace.blogg.se/
Postat av: ronja

det är därför de har uppfunnit feikpäls..

men det förstår inte schak.

det är så "status" att bära riktig.. löjligt säger jag.

håller med dig om att man borde leva i verkligheten.knappast skulle nån bära päls om d fick se hur det hela går till

2008-10-05 @ 16:11:48
URL: http://storstadskvinna.blogg.se/
Postat av: N

haha ja men ja fattar inte hur de gick till, Faculty ledde me 9-6 i sidbyte, sen 11-4?! Antingen har LLL jääävligt bra inferno t taktiker eller så suger faculty nu mera :P

Seedingen blir ialla fall helannorlunda ifall vi vinner mot dem båda :DD

2008-10-06 @ 07:31:03
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag följer hennes blogg varje dag och måste helt totallt missat hennes uttal om "fjortisar" eller så reagerade jag bara inte på de efter som jag själv anser att "fjortisar" faktiskt skräpar ner vår värld. Så hennes åsikter om deras smink, horiga kläder och söderblonderat hår är i så fall inte ogrundade. Däremot reagerade jag på att du sa att "din bägare ran över" när hon skrev om sin päls. Och du började då kritisera henne. Jag försvarar inte BB på något sätt men jag måste säga att din reaktion på hennes päls som tydligen hade sin grund i "fjortis" uttalet var helt klart underlig. Kanske borde fundera lite på det där med ALLA HAR EGNA ÅSIKTER. Jag blev faktiskt lite upprörd över de du sa om päls och pälsbärare. Själv använder jag flitigt päls och har ett fler tal päls plagg och anser inte att det är något som helst fel med det. Jag tycker att du i framtiden borde fundera över hur du uttrycker dig själv för just nu framstår du bara sämre än BB. vilket är heltklart synd.

2008-10-09 @ 22:35:22
URL: http://hannawickholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0