Det här med att städa...

Varje dag tänker jag  "imorgon ska ja kliva upp tidigt, imorgon ska jag städa och vara duktig" och varje dag så hamnar jag sittandes framför datorn eller scrappandet, oförmögen att göra annat. Är det det som kallas dålig självdisciplin?  Men idag ska jag vara duktig. Jag ska bränna en skriva o spela på högsta volym. Det brukar iallafall underlätta för mig, får hoppas att det går idag oxå! Ska börja dela in dagarna i olika rum tror jag t.ex

måndag = sovrummet,
tisdag = toan,
onsdag = köket,
torsdag = hall + datarum,
fredag = vardagsrum.

Eller ska man dela in dagarna i olika uppgifter?

måndag = plocka undan,
tisdag = dammsuga,
onsdag = dammtorka,
torsdag = skura golv...

då blir det en dag mindre tillome hehe 
Det blir ju aldrig speciellt mycke o städa och tar aldrig lång tid heller, så man har ju ingenting att skylla på egentligen.... Suck, det kommer aldrig hända, men det är iaf en bra idé !  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0