Getingstick, lingon & loppis!

Nu är jag hemma i Skellefteå igen efter en helhelg i svansele... Shit vilken helg det har varit! 

Vi åkte rätt tidigt på lördag för att komma fram i god tid. Jag hade bakat en "sega kakan" som jag tog med mig och bjöd på (eftersom mamma alltid är så snäll och bakar varje gång vi kommer hem så tyckte jag att det var min tur). Katterna fick följa även dom + tre fullpackade kartonger och lite småskrot utanför med loppissaker. 
När vi kom fram fick vi lite lunch innan vi for ut i skogen för att plocka lite lingon. Ibbe har aldrig plockat lingon fick vi veta förra helgen så då kändes det ganska självklart att vi var tvungna att prova på detta, man kan ju inte bo i norrland utan att ha prova plocka bär!!!! :)  Sagt och gjort, vi for iväg och det var rätt segt i början, dom där thailändarna har varit duktiga på att rensa vår skog!  Vi tog en liten smal skogsväg istället och hittade guldstället!


Jag hade solglasögona på mig i skogen, mamma tyckte inte att en äkta norrlänning hade solglasögon när man plockade lingon och tvingade mig att ta av dom, ha ha ha.


 Oj vad hinken fylldes på fort! Tyvärr var stället rätt litet så de gick ganska fort att rensa det så vi åkte vidare igen, hittade ett till guldställe!! Tom ännu bättre än förra, hur mycke lingon som helst där i kanten!  Ja, och det var där det hände.... dom där jävla getingarna!!  Jordgetingar skulle jag gissa....   Helt plötsligt känner ja bara hur nått klämmer fast på läppen och hur det bränner till utav bara helvete och jag får panik och fäktar med armarna, skriker och springer iväg.... Att de jävlarna stack mig på fingret kände jag knappt, det var mest läppen ja kände av....  Mamma frågade om ja vart stucken o ja sa att ja trodde de så hon kollade, och visst hade jag blivit det, hon drog ut taggen och tvingade in mig i bilen snabbt som ögat. Jag bara kände hur läppen svällde mer och mer och mer.  Fast jag kunde då andas och gå, så ja ska väll va glad för det ;)  Hade ja vart allergisk eller så så hade ja väll fått dö där i skogen.. för ja, vi var långt ut i skogen! haha,  hade tage minst 30-40 min innan vi hade lyckats va på nån akut om de hade blive bråttom....   
Mamma krossade nå ipren o blandade med vatten som hon la på svullnaderna (hjälpte faktiskt!) ,  mitt lillfinger hade ungefär dubbel storlek kan ja lova!  Och ja min läpp.....  jag har tyvärr ingen bra bild på läppen!  Men ni kan få se när ja ligger me ipren på läppen hahaha, skitsnyggt må ja säga!!  (ja det syns dåligt hur stor läppen faktiskt är, men man kan iaf ana lite, allt under det vita är min underläpp..... )




Bilden på lillfingret är taget söndag (alltså dagen efter sticket, så svullnaden har ju gått ner rejääält!!! men ändå rätt så mycke större än andra fingret!)


Hade sååå ont hela kvällen att ja bara ville lägga mig o få sova bort dagen......     Men vi fick oss lite lingon iaf!!! haha :)

Pappa och mamma fick åka och hämta en ny bil till mig oxå! weiii! Skönt me ny bil!! :D:D:D:D   (har glömt ta bild på den, men de kommer väll nångång :P )


Söndag: Läppen är fortfarande onormalt stor, men inte så folk lägger märke till det alltför mycke ;)    Idag var det "loppisdagen" och igårkväll var vi upp på "skolan" och ställde fram alla våra loppissaker och prismärkte. Vi hade allt möjligt kan ja lova och tillströmningen av folk var faktiskt riktigt god!  Fick sålt väldigt mycke, men tyvärr så blev väldigt mycke kvar som vi körde direkt på Myrorna nu när vi kom hem.... Men vi gjorde oss en förtjänst på ~600 kr iaf :D 




Hahaha här syns de faktiskt att min läpp är större! (gissa hur den såg ut igår då??????)

Jaja, det var min helg i stort, inser att de blev väldigt mycke text nu så jag täntke avrunda här, har säkert glömt nå ja tänkte på men tror int nån bryr sig ;)   Det viktigaste kom nog med ändå! :)


Kommentarer
Postat av: Malin

näää meeen lilla du då;) huvva alltså!!!

men men ni fick er en härlig tur i skogen, och ny bil!!!!!!! What!!?? Då måste du komma upp hit nån dag:) Jag jobbar typ 6 timmar per dag så.. Men vi får höras snart;) Kramar

2008-09-22 @ 19:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0