Lördag i Svansele

Lördag: Jag gick upp tidigt för att komma fram till Svansele i rätt så god tid. Skjussade Ibbe på jobbet vid halv tio och fortsatte mot Svansele med två gaphalsar i baksätet.  När ja kom fram så släpptes katterna ut rätt fort och oj vad glada dom blev! Det första dom gjorde var att käka gräs. Mums!  Eftersom det är september är det ingen direkt värme ute så dörren fick vara stängd, vilket katterna inte riktigt tyckte om... Läskigt med stängda dörrar!  Så dom var lite oroliga och var inte ute alltför långa stunder utan kom förbi rätt ofta och ville in... Tuffe hann äta 5-6 ggr under hela dagen (man blir hungrig av att vara ute o springa!) och hann även skita ner sig ordentligt (vettefan vart han varit?).

(Tog inte speciellt mycke kort för ja helt enkelt är för lat för sånt. så ja, ni får läsa den tråkiga texten istället!)

I matväg hanns det med lunch, fika och middag. Sandra bakade en daimkaka som var supergod så det blev nog en bit för mycke av den... Till middag blev det fläskpannkaka, mums, inte så ofta man äter det längre! :)

Jag och mamma hann ut och gå en promenad oxå, skönt! Inte ofta jag är ute och rör mig!!! ;)

Vi fick även nöjet att njuta av solen en stund på eftermiddan då den behagade sig att dyka upp. Vi lekte dödslekar med getingar och hade trevligt.



Begav mig hemåt runt 6 då mamma och pappa farit iväg till moster för att äta surströmming (blääh!). 

Väl hemma  blev det bullbakning!! Eller det var snarare Ibbe som bakade, jag var för trött för sånt strunt så jag hjälpte han bara lite i dom svåra partierna (som hur man rullar ihop bullarna snyggt!) och satt sen mest och bara kollade på ! Så senare på kvällen fick vi njuta av nybakade bullar och mjölk! Oj så gott det är.


Fika nån? ;)



Näh, åter till vardagen....  vardagsrumsgolvet är proppfullt av saker!!!!   Nån som vill städa??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0