Träningsvärk!

Igår började det hårda livet igen... det här med träning.. är inte riktigt min grejj ;)  Fast jag försöker så gott det går! haha. Det är ganska roligt dom första veckorna sen brukar ja alltid tappa motivationen och sluta.
Men nu är det min vän Emma som har dragit med mig och förhoppningsvis kommer tvinga iväg mig i fler än bara 3 veckor. Hon är bättre än jag på de här me att träna,  hon tycker om att röra sig. Ja tycker om att sitta framför datorn!

Iallafall så var det Core vi hade riktat in oss på igår. Core-passet var skiiitjobbigt.... Går så när man är otränad och inte har använt en muskel på ett år!   Jag tyckte om upplägget på corepasset, de  hade många balansövningar och stretchövningar oxå som ja tycker är bra, så de kommer vi absolut fortsätta gå.

Efter Core'n så sa tränaren att i salen där uppe var det dags för dans, och jag o Emma tänkte att när vi ändå var där så var det lika bra att prova på dans oxå, o se om det var kul. Dans var skiiiitkul!!! Fick släppa loss rejält, inga svåra danssteg över huvud taget utan det var uppbyggt på att ha så kul som möjligt (me like!). Det var tillome 3 gubbar där som dansade hahah, de va jätteroligt o se, speciellt på "juck-rörelserna" ;) .    Tror det går ganska bra att kombinera både core och dans, då core bara är "byggnad" och dans bara kondition. 

Fast vi var ganska så slut efteråt... Två timmar! huj!   Men träningsvärken som ja har idag är inte att leka med, känner mig som en gammal gubbe. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0