Sammanfattning

Jag var rätt trött och slut igår när jag kom hem från träningen så jag orkade inte blogga.  Har en hiskeli träningsvärk i armar, axlar och skuldrorna... Det är tillome jobbigt att skriva!

Ki-Boxen var jätterolig! Och jättelång!!! 1½ timma var det tydligen, vi som trodde att det skulle räcka med 1 timma....  Fast de tog allt väldigt "metodiskt" uppvärmningen var säkert 20 min lång varvat med lugna saker som lite balansövningar, teknik och svänga med armarna (haha) och sedan lite mer intensiva saker som kondis, hopp osv. Så det var en riktigt bra uppvärmning. Jag var dock slut efter uppvärmningen så ni kan ju gissa hur jobbigt resten av passet blev?

Iallafall, efter uppvärmningen började ett antal olika övningar med slag och sparkar och... ARMHÄVNINGAR!  gud, ja är så sämst på armhävningar! orkar ju knappt en! Och dom där armhävningarna gjorde vi säkert vid 10 olika tillfällen!  Tempot var intensivt och man hann aldrig vila, det är inte dirket nån vila att hålla i mitsarna heller, man ska ju hålla emot och övningarna var ofta uppbyggda så att även "mitshållaren" var tvungen att göra saker, som att slå i luften,, eller springa, eller armhävningar....   Intensivt!!!  Och jag har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv! Herregud ja kände mig som en blöt svamp (och såg nog ut som en sån oxå!). 

Passet avslutades med en kvart av det som troligtvis var Qigong, man sträckte sig efter nån regnbåge o skit hahah, jaja de va iallafall avslappnande ;) 

Summa kardemumma så var det ett jätteroligt pass och vi kommer absolut fortsätta på dom här Box passen, bättre träning än såhär är svårt att få :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0